-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51629 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

ضمانت اجرائي قوانين از نظر قرآن و دنياي امروز چگونه است؟

در مورد قوانين اسلامي كه طرح آنرا قرآن ريخته از نظر ضمانت اجراء امكانات زيادي وجود دارد و به اصطلاح دست قانونگزار از اين نظر كاملا باز است، زيرا

اولاً ـ راه پيشگيري از جرائم از طريق دميدن روح ايمان در افراد و ايجاد اعتقاد به يك سيستم مراقبت دائمي و هميشگي و در هر مكان و هر شرائط، كاملا باز است.

قرآن ، تصريح ميكند آثار عمل هر قدر كم و كوچك باشد، در دست و پا و چشم و گوش و زبان، باقي ميماند، و اينها در روز رستاخيز گواهي خواهند داد.

علاوه بر اينكه بدون اينها نيز خداوند از اسرار درون و برون همه موجودات، حتي در دورترين اعماق آسمان با خبر است و اصولا براي او، درون و برون و دور و نزديك مفهومي ندارد و با همه كس در همه جا هست و اين عقيده و ايمان را با عبادات و نيايشهاي روزانه زنده نگه ميدارد.

ثانياً ـ براي اطاعت از قوانين، پاداشهاي فراواني كه روح انسانرا ميتواند كاملا سيراب كند قائل شده است، بنابراين، ضمانت اجرائي آنها تنها مسئله «كيفر» نيست، بلكه «پاداش» هم در اين زمينه نقش فعالي دارد.

جالب توجه اينكه، پاداش هر عمل نيك و اطاعت از قوانين را ده برابر تعيين نموده، در حالي كه كيفر را، براي رعايت عدالت، همانند نوع تخلف و مقدار و تعداد آن قرار داده است «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلِلّهِ عَشْرُ اَمْثالِها وَ مَنْ جاءَ بِالسَّيِئَةِ فَلا يُجْزي اِلّا مِثْلُها» انعام/ 160 افق و دايره پاداشهاي معنوي قرآن بقدري وسيع است كه هر خير و بركتي را در مقياس بينهايت دربرميگيرد «وَسارِعوُا اِلي مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَواتُ وَالْاَرْضُ اَعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ» آل عمران/ 133 [سبقت بگيريد بسوي آمرزش پروردگارتان و بسوي بهشتي كه وسعت آن پهنة آسمان و زمين را فراميگيرد، و براي پرهيزگاران آماده شده است.]

ثالثاً ـ كيفرهاي معنوي و مادي را بهم آميخته و با وارد ساختن كيفرهاي اخلاقي و وجداني و رواني در اين قسمت، معجون خاصي كه اثر آن در ذائقة روح، دير پاي و عميق باشد، ساخته است، مثلا در مورد قتل عمد ميگويد

«وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتُعَمِّداً فَجَزاؤُهُ جَهَنَمُ خالِداً فيها وَغَضْبُ اللهِ عَلَيْهِ وَلَعْنَهُ وَاَعَدَّلَهُ عَذاباً عَظيماً» نساء/ 93 [كسيكه انسان با ايماني را از روي عمد بقتل برساند كيفر او دوزخ است و براي هميشه در آن مي‎ماند و خشم خدا او را فروميگيرد و از رحمت خودش اصو را دور ميسازد و عذاب عظيمي براي او فراهم ساخته است] علاوه بر اين، قصاص را تشريع نموده و اجازه ميدهد قاتل را بقتل برسانند و كسيكه عضو بدن كسي را بعمد ناقص ساخته، همان عضو او را ناقص كنند «فَمَنْ اِعْتَدي عَلَيْكُمْ فَاعْتَدوُا بِمِثْلِ ما اعْتَدي عَلَيْكُمْ» [هركس بشما تعدي كند، بهمان مقدار قصاص كنيد]




قرآن و آخرين پيامبر

حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.